niedziela, 6 grudnia 2015

Mikołajkowa uczta czyli przepis na ciasteczka migdałowe.



Witajcie ! 

Jak Wam minęły Mikołajki? 

Mam nadzieję że spędziliście ten czas w radosnym nastroju.
Nasze (Moje i Bartka) mikołajki były leniwe :) ale postanowiliśmy wykorzystać chwilę spokoju na przygotowanie naszych ulubionych ciasteczek migdałowych. Dziś uświadomiłam sobie że to taka nasza mała tradycja! Mamy nadzieję że spróbujecie zrobić w domu ciasteczka a wasi goście będą zachwyceni – gwarantujemy to! 


O ciasteczkach zrobiłam rok temu filmik na który również zapraszam!



Tymczasem zapraszam na aktualizację naszego świątecznego przepisu na ciasteczka migdałowe.

Potrzebujemy :

Migdały drobno mielone - 400 g
 
Masło lub margaryna – 400 g
 
Sól – ¾ łyżeczki
 
Cukier puder – 1 ¼ szklanki
 
Laska wanilii – ewentualnie aromat waniliowy (choć polecam laseczkę wanilii) 
 
Mąka – 375 g (musi być przesiana)
 
Cukier Puder do posypania gotowych ciasteczek
(porcja na ok. 130 sporych ciasteczek lub 200 malutkich)

Przygotowanie :
1.      Masło ucieramy z solą i cukrem pudrem. Masło musi być mięciutkie dzięki temu po ubiciu masa będzie leciutka i puszysta. 
 
2.      Do gotowej maślanej masy dodajemy laskę wanilii i dokładnie mieszamy
 
3.      Stopniowo dodajemy drobno mielone migdały

4.      Na koniec dodajemy mąkę  
5.      Wszystko musimy bardzo dokładnie połączyć (najlepiej rękami)
 
6.       Ostatnim etapem jest uformowanie małych kuleczek i ułożeniu na blaszce. 
 
Polecam na spód położyć papier do pieczenia. Pamiętajcie aby zachować odstępy między ciasteczkami bo w trakcie pieczenia delikatnie rosną.

7.      Pieczemy w 165 stopniach przez 15 minut. 
 
Ciasteczka mają być lekko zarumienione ale UWAGA pilnujcie by nie były zbyt podpieczone – my tym razem trzymaliśmy ciasteczka o 2-3 minuty za długo.
 
8.      Po upieczeniu delikatnie obtaczamy ciasteczka w cukrze pudrze i układamy do pudełeczka na ciasteczka
 
Na koniec delektujcie się pysznymi ciasteczkami i nie zapomnijcie podzielić się nimi z bliskimi !
 
SMACZNEGO ! 

7 komentarzy:

  1. Ciasteczka wygladaja na smaczne, cos a la macaron :) Natomiast razi mnie bardzo masa bledow jezykowych, glownie ortograficznych, moze da sie to poprawic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz. Czy mogłabyś wskazać tą masę błędów ortograficznych? Interpunkcyjne pewnie są, to fakt ale ciekawa jestem gdzie są ortograficzne. Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam !

      Usuń
  2. Bogusiu! "Tymczasem" i "gramów", proszę :C

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślina cieknie na widok tych ciasteczek. Wyślij mi pocztą paczkę :P żartowałam :) Zapraszam do siebie skomentowania. A przy okazji, jakbyś chciała odpowiedzieć na mój komentarz, to odpowiedz na moim blogu, bo nie ma powiadomień odpowiedzi na twoim blogu. Przynajmniej ja ich nie otrzymuję.
    http://wypociny-judyty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak długo ciasteczka zachowują świeżość? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

wszelkie wulgarne komentarze pozostaną usunięte dlatego proszę o rozważne komentowanie.